• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Teknoloji
  • SAĞLIK YEREL GENEL ÇEVRE ASAYİŞ COVID-19 Ters Köşe Magazin Eğitim
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. ÇEVRE
  3. Lapseki'de Tarla Günü programı gerçekleşti
ÇEVRE
Yayınlanma: 05 Mayıs 2023 - 10:55
Güncelleme: 05 Mayıs 2023 - 11:00

Lapseki'de Tarla Günü programı gerçekleşti

Çanakkale'nin Lapseki ilçesinde, İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından ilçeye bağlı Kocaveli köyü sınırları içinde Bahri Kaya'ya ait elma bahçesinde Tarla Günü programı düzenledi.

ÇEVRE
05 Mayıs 2023 - 10:55
Güncelleme: 05 Mayıs 2023 - 11:00
Yorumlar
Dinle
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Lapseki'de Tarla Günü programı gerçekleşti
Çanakkale'nin Lapseki ilçesinde, İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından ilçeye bağlı Kocaveli köyü sınırları içinde Bahri Kaya'ya ait elma bahçesinde Tarla Günü programı düzenledi.

Etkinliğe Lapseki Kaymakamı Emre Öztürk, Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürü Erdem Karadağ, Lapseki İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ali Kaçan, köy muhtarları ve üreticiler katıldı.

Etkinlik saygı duruşundan bulunup, İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Daha sonra programın açılış konuşmasını yapan Lapseki İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ali Kaçan, "İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak gerek bitkisel üretimde, gerek su ürünlerinde, gerek hayvansal üretimde ve gıda alanında her türlü üreticilerimizin ve üretmeye meyilli olan kişilerin hep yanındayız ve yanlarında olmaya da devam edeceğiz. Meyvede İsocod-C isimli Biyolojik Mücadelede kullanılan ürün, elma iç kurdu Feromon'u içeren kablo benzeri çubuk materyallerdir. Ağaç dallarına asılmak suretiyle kullanılır. Uygulaması 50 adet/da şeklinde olmaktadır. Elma iç kurdunun kendi biyolojik cinsel çekici Feromun'u içerdiğinden Biyolojik Mücadele metodu olarak tanımlanmıştır. Kimyasal ilaç değildir" dedi.

İl Tarım ve Orman Müdürü Erdem Karadağ, "İlimiz baktığımız zaman hakikaten ister bitkisel üretim ister hayvansal üretim olsun, isterseniz su ürünleri olsun potansiyeli yüksek olan illerden birisi. Bitkisel üretimde de baktığımızda Türkiye'de toprak varlığı bakımından 36. sırada olmasına rağmen ama ütüm miktarına baktığımız da 18. sırada olduğunu görüyoruz. Bu da ne demektir? Kaliteli ve yüksek verim elde ediyoruz anlamına gelir. Son zamanlarda özellikle meyvede çiftçilerimiz bilinçlendi. Bilimsel teknikleri araştırarak alarak kendi bahçelerinde uygulamaya başladılar. İnşallah bu uygulamaları daha göreceğiz. Elma ve şeftali üretiminde nektarın üretiminde Türkiye'de söz sahibiyiz. Hele şeftali ile nektarın Türkiye'de birinci sıradayız. Üretim miktarı bakımından ve aynı zamanda kalite olarak ta çok iyi durumdayız. Biz uygulamayı ilk kez 2020 yılında elma ağacında başlattık. İnsanlar artık kimyasallardan arınmış, çevreye duyarı faydalı mikro organizmaları yok etmeyen böyle bir üretim modelini istiyor. Böyle bir üretim modeli gerekli zaten. 2020 yılında başlattığımız biyoteknik mücadeleyle inşallah önümüzdeki süreçte dalga dalya büyüyerek bu uygulamayı arttıracağız" diye konuştu.

Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz ise, "Burada en önemli konu üreticileri maliyeleri düşürmeleri çok önemli ama ben bu işe tamamen sağlık açışından bakıyorum. Yani bir tarafta kimyasal kullanıyorsunuz. Elma'da en az 20 defa ilaç atıyorsunuz ama onun yanında biyoteknik usullerle bunu daha aza indiriyorsunuz. Belki 3-4 defaya indiriyorsunuz. Bu üreticimiz içim çok önemli olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.

Lapseki Kaymakamı Emre Öztürk, programa düzenlenmesine katkı sağlayanlara teşekkür ederek, çiftçilere bereketli bir yıl diledi.


İHA
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
İlginizi Çekebilir
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Kahramanmaraş'ta 3 gündür kayıp Alzheimer hastası yaşlı adam bulundu
Kahramanmaraş'ta 3 gündür kayıp Alzheimer hastası yaşlı adam bulundu
Bingöl'de çıkan orman yangını kısa sürede söndürüldü
Bingöl'de çıkan orman yangını kısa sürede söndürüldü
Son Haberler
BM Genel Sekreteri Guterres, İsrail'in Cenin saldırısını kınamaktan kaçındı
BM Genel Sekreteri Guterres, İsrail'in Cenin saldırısını kınamaktan...
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Karadeniz gazı, Zonguldak'ın enerjisini artırdı
Karadeniz gazı, Zonguldak'ın enerjisini artırdı
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
FETÖ şüphelisi eski Ege Üniversitesi Rektörü Hoşcoşkun yakalandı
FETÖ şüphelisi eski Ege Üniversitesi Rektörü Hoşcoşkun yakalandı
Denizlili Master deprem turnuvasının ilk maçında Darıca'yı 3 golle geçti
Denizlili Master deprem turnuvasının ilk maçında Darıca'yı 3 golle geçti

Ana Sayfa
Gündem
Politika
Ekonomi
Dünya
Spor
Kültür-Sanat
Teknoloji
SAĞLIK
YEREL
GENEL
ÇEVRE
ASAYİŞ
COVID-19
Ters Köşe
Magazin
Eğitim
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Yerel Haberler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Politika
  • Spor
  • Ters Köşe
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Yerel Haberler
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim