• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Teknoloji
  • SAĞLIK YEREL GENEL ÇEVRE ASAYİŞ COVID-19 Ters Köşe Magazin Eğitim
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. ÇEVRE
  3. Randevulu atık toplama hizmeti
ÇEVRE
Yayınlanma: 18 Ağustos 2022 - 09:59
Güncelleme: 18 Ağustos 2022 - 10:05

Randevulu atık toplama hizmeti

Seyhan Belediyesince "Ayrıştır-Dönüştür-Kazandır" mobil uygulamasıyla kazanılabilir atıklar randevulu yöntemle toplanmaya başlandı. Uygulamayı kullanan vatandaşlar, Seyhan Belediyesi'ne teslim ettikleri dönüştürülebilir atık miktarına göre ödüller de kazanıyor.

ÇEVRE
18 Ağustos 2022 - 09:59
Güncelleme: 18 Ağustos 2022 - 10:05
Yorumlar
Dinle
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Randevulu atık toplama hizmeti
Seyhan Belediyesince "Ayrıştır-Dönüştür-Kazandır" mobil uygulamasıyla kazanılabilir atıklar randevulu yöntemle toplanmaya başlandı. Uygulamayı kullanan vatandaşlar, Seyhan Belediyesi'ne teslim ettikleri dönüştürülebilir atık miktarına göre ödüller de kazanıyor.

Seyhan ilçe genelindeki atıkların yönetimi için uyguladığı "Sıfır Atık Yönetim Sistemi" Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belgelendirilen Seyhan Belediyesi, doğayı ve çevreyi kirleten atık miktarını azaltıp, atıkları yeniden ekonomiye kazandırıyor.

Dönüştürülebilir atıkları üretim sürecine tekrar kazandırıp, doğal kaynak ve kamu ekonomisi tasarrufu sağlamak amacıyla İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü'nün koordinasyonunda, mühendislerce geliştirilen "Ayrıştır-Dönüştür-Kazandır" mobil uygulamasının Pınar Mahallesindeki pilot uygulamasından başarılı sonuçlar elde edildi.

Atıklar randevuyla toplanıyor

Seyhan Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ekipleri apartman ve sitelerin yöneticilerini uygulamayla ilgili bilgilendirdikten sonra, uygulamaya dahil olan binalara atıkların ayrı toplanmasını sağlayacak kumbaraları yerleştiriyor. Apartman ve site yöneticileri de cep telefonlarına yükledikleri "Ayrıştır-Dönüştür-Kazandır" adlı mobil uygulamaya giriş yapıp, üyelik kaydını gerçekleştirdikten sonra, sorumlu oldukları binalarda yaşayan vatandaşların dönüştürülebilir atıklarını Seyhan Belediyesi'nin verdiği atık kumbaralarında biriktirmesini sağlıyor.

Kumbaralarda yeteri kadar atık biriktikten sonra, atıkların alınması için mobil uygulama üzerinden Seyhan Belediyesi Çevre Kontrol ve Koruma Müdürlüğü'nden randevu oluşturuluyor.

Toplanan atık miktarına göre ödül

Oluşturulan randevu doğrultusunda adresinden alınan atıklar, Yeşiloba Mahallesindeki 1.Sınıf Atık Merkezi'nde türlerine göre aktarılırken, atık miktarı ölçülerek sistemde kayıtlı yöneticilerin hesabına puan olarak kaydediliyor. Yöneticiler sorumlu oldukları apartman ve sitelerde kullanılmak üzere topladıkları puanlar karşılığında boya, bank, kompost gübre, market çeki gibi ödülleri alabiliyor.

İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Dr. Zeki Bozkurt, ödüllendirme yöntemiyle geri kazanılabilir atıkların ayrıştırılmış olarak toplanması teşvik edilirken, imha edilmesi için para ödenen atık miktarı da azaltılarak belediyenin önemli ölçüde tasarruf etmesi sağlandığını söyledi.

Bozkurt, web tabanlı ve mobil platformlardan oluşan akıllı atık toplama ve kontrol sistemiyle atık döküm kayıtlarının da oluşturulduğunu ve istatistiksel değerlendirmelerle sürecin iyileştirmelerinin de yapılabildiğini aktardı. Dr. Bozkurt, "Seyhan Belediyesi olarak kaynakların kısıtlı olduğu günümüzde, hem geri kazanılabilir atıkları yeniden ekonomiye kazandırmak, hem çevreyi ve doğayı korumak hem de atıkların imhası konusunda harcadığımız paradan tasarruf etmek" diye konuştu.


İHA
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
İlginizi Çekebilir
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Kahramanmaraş'ta 3 gündür kayıp Alzheimer hastası yaşlı adam bulundu
Kahramanmaraş'ta 3 gündür kayıp Alzheimer hastası yaşlı adam bulundu
Bingöl'de çıkan orman yangını kısa sürede söndürüldü
Bingöl'de çıkan orman yangını kısa sürede söndürüldü
Son Haberler
BM Genel Sekreteri Guterres, İsrail'in Cenin saldırısını kınamaktan kaçındı
BM Genel Sekreteri Guterres, İsrail'in Cenin saldırısını kınamaktan...
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Toroslar'da bayram sonrası çöp konteynerleri dezenfekte edildi
Karadeniz gazı, Zonguldak'ın enerjisini artırdı
Karadeniz gazı, Zonguldak'ın enerjisini artırdı
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
Fındık üreticileri BOTAŞ'a seslendi
FETÖ şüphelisi eski Ege Üniversitesi Rektörü Hoşcoşkun yakalandı
FETÖ şüphelisi eski Ege Üniversitesi Rektörü Hoşcoşkun yakalandı
Hisarcık'ta haşere ilaçlama çalışmaları sürüyor
Hisarcık'ta haşere ilaçlama çalışmaları sürüyor

Ana Sayfa
Gündem
Politika
Ekonomi
Dünya
Spor
Kültür-Sanat
Teknoloji
SAĞLIK
YEREL
GENEL
ÇEVRE
ASAYİŞ
COVID-19
Ters Köşe
Magazin
Eğitim
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Yerel Haberler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Politika
  • Spor
  • Ters Köşe
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Yerel Haberler
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim